Iedere maandagmorgen van 10.00 tot 12.30 uur in de verenigingsruimte 'De Maelderieje' Canadastraat 6, Heino,Tel. 0572-394562.
Canon Heino online

De canon van Overijssel is online sinds febr. 2012

Met een officieel tintje gebeurde dat in kasteel het Nijenhuis, waar de slotmanifestatie werd gehouden van het project canonvanoverijssel, een omvangrijk project dat in 2009 op initiatief van de IJsselacademie werd opgestart. Het leek een bijna onhaalbare klus om alle dorpen en steden van Overijssel hun eigen lokale canon te laten samenstellen. Maar de bereidheid tot deelname aan het project was overweldigend. Vele honderden vrijwilligers van historische verenigingen uit heel Overijssel hebben zich de afgelopen vier jaar ingezet om hun eigen cultuurhistorische canon samen te stellen.
Ook Omheining startte in september 2009 met het canonproject. Zeven auteurs en een eindredacteur gingen de uitdaging aan om in anderhalf jaar tijd de geschiedenis van Heino in vijftig vensters samen te stellen. Dankzij de geweldige onderlinge samenwerking kon de vereniging in maart 2011 ter gelegenheid van het 35-jarig jubileum met trots een prachtig boekwerk presenteren.
De IJsselacademie heeft nu ook onze canon online geplaatst: 40 vensters die de geschiedenis van Heino bestrijken vanaf de eerste bewoning tot aan de samenvoeging met Raalte.
Het bekijken van de canon van Overijssel is een echte aanrader!

WWW.CANONVANOVERIJSSEL.NL